Voeding

De manier waarop je jezelf voedt heeft direct te maken met hoe je je voelt. Het zou kunnen dat je denkt dat je heel gezond eet, maar wat is gezond voor jou? 

Als je fibromyalgie hebt, kan het zijn dat je bepaalde voeding beter kunt laten staan en dat je je daarbij een stuk beter gaat voelen. Welke voeding dat is, is niet voor iedereen hetzelfde. We gaan samen uitzoeken wat jouw beste menu is.

 

Veel mensen met fibromyalgie hebben last van hun darmen. Buikpijn, obstipatie, diarree of wisselende stoelgang. Door anders te gaan eten en eventueel aan te vullen met voedingssupplementen, kan de darmfunctie geoptimaliseerd worden. De stoelgang verbetert en je voelt je beter doordat de voeding, en dus de voedingsstoffen zoals vitaminen en mineralen, koolhydraten, vetten en eiwitten, beter kunnen worden opgenomen. 

 

Het is in sommige gevallen noodzakelijk om een bloedtest uit te laten voeren. Je kunt er hier meer over lezen of neem even contact met me op.

 

voeding dieet aanpassing mindful eten fibromyalgie

Mindful eten

Mindful Eten is een training van 8 weken, die ik meestal 1-op-1 doe met jou (als je een aantal vriendinnen hebt die deze training willen doen kan het in groepsverband). Wat je leert is een andere manier van omgaan met eten; geen dieet volgen maar luisteren naar je lijf en je behoeftes. Eet je vaak omdat je verdrietig bent of je gekwetst bent? Dan is deze training iets voor jou.

 

Wat levert het je op?

 

Wanneer je mindful kunt omgaan met eten, wordt het keuzes maken in je voeding veel makkelijker. Je kiest voor voeding waar je je goed bij voelt, voeding waar je lichaam iets aan heeft. Als je je gekwetst voelt of verdrietig of welke emotie dan ook, dan ga je daar iets mee doen. Die gevoelens mogen er zijn en om je beter te voelen heb je geen zoete of vette hap nodig.

Een mooie training die niet alleen iets doet met je voedingspatroon, maar jou steviger in je schoenen doet staan!

 

 

Mindful eten duurt 8 weken van 1 uur (1-op-1) of 8 x 1,5 uur in een groep.

Je krijgt kleine opdrachtjes mee voor thuis, zodat je écht bezig bent met deze training.

 

 

Voor de tarieven verwijs ik je naar de tarievenpagina.